איטום גגות המדריך המלא

איטום גגות המדריך המלא 

איטום גגות הוא תהליך מורכב, יש לייחס לתהליך את שיטת העבודה, תזמון העבודה ובחירת חומר האיטום המתאים לכם. כדי שהאיטום יבוצע בצורה נכונה, יש לבחור קבלן איטום מקצועי ומנוסה שיכול לענות על הצרכים שלכם. ריכזנו עבורכם את כל המידע הנדרש לפני איטום הגג, וכמו כן איך להיזהר מבעלי מקצוע שלא עומדים בסטנדרטים של התחום.

מתי נכון לבצע איטום גגות?

הרבה לא מודעים לכך, אבל יש זמנים שיותר נכונים לעבודות איטום חיצוניות וזמנים שפחות נכונים. הזמן הנכון ביותר לביצוע איטום גגות הוא לפני שאתם כבר חשים שישנה רטיבות בבית. זכרו, תהליך נזילה בבית לא קורה ביום אחד, המים מחלחלים מהגג או מהדירה של השכן למעלה לתוך בטון, יש סימנים מקדימים שיכולים לעזור לנו לזהות מתי מתחילה להיווצר רטיבות. כאשר אתם מזהים את אחד הסימנים זה הזמן הנכון ביותר לפנות לקבלן איטום גגות. ומבחינת עונות השנה, העונה הנכונה לאיטום גגות היא בקיץ, גם מבחינת מחיר וגם מבחינת יעילות עבודה.

מהם הסימנים לרטיבות?

עובש אחד מהסימנים הבולטים שיכולים להעיד על רטיבות הוא הופעת עובש באזור התקרה, בדרך כלל נראה את העובש בקצוות התקרה. כתמי עובש הם בעלי השלכות אסתטיות, אבל מעבר לכך גם בריאותיות. כאשר מופיעים כתמי עובש בתקרה, כדאי לבדוק האם ישנה רטיבות באזור ובדרך כלל היא תהיה מגג המבנה.

סימנים קוסמטיים דבר נוסף שיכול להצביע על רטיבות קיימת היא פיצוצים בקיר, סדקים בחיבורים וקילופים שנוצרים בתקרה. כמו כן, אותם סימנים יכולים להופיע על גם על קירות הבית ובמקרים מסוימים גם על גבי הרצפה.

חשבון מים במקרים רבים כאשר ישנה רטיבות מצנרת בעיקר, אנו נוכל לראות חשבון מים מנופח. הסיבה לכך היא בעיקר נזילה סמויה, זאת אומרת שהיא אינה גלויה לעין ולכן, מה שמצביע לנו על נזילה הוא חשבון מים גבוה. כמו כן, ניתן לסגור את כל הברזים בבית ולראות האם שעון המים מסתובב

הכנת הגג

מוטב להדגיש, כדי לבצע כל שיטת איטום יש להכין את הגג בצורה מתאימה. מדובר על אחד השלבים הראשונים בתהליך איטום גגות וכמו כן, החשוב ביותר. הכנת הגג לאיטום כוללת ניקיון יסודי של הגג, הרמת דודי שמש, מרזבים, מזגנים ואחרים. כאן ניתן יהיה לבחון האם מדובר על קבלן איטום מקצועי או לא. אם קבלן האיטום מבצע את תהליך האיטום ללא שום הכנה מוקדמת, כנראה שהאיטום לא יהיה חזק ועמיד לטווח הארוך.

בנוסף, אם קיימת שכבת איטום ישנה יש להסיר אותה לחלוטין או כאשר מדובר על חומר דומה לחומר בו אנחנו אוטמים כעת, ניתן יהיה לנקות בלבד את השכבה. לאחר תהליך הכנת הגג, בעל המקצוע יוצר שכבת איטום אחת או שתיים, בסוף התהליך תוכלו לראות האם ישנם חומרים, בועות אוויר או רווחים וכך תדעו שמדובר על איטום לא תקין. כמו כן, בעלי מקצוע מסוימים יבצעו בדיקת הצפה, בדיקה בה קבלן האיטום בוחן את טיב האיטום.

כמה עולה איטום גגות? למחירון מלא של חברת איטום טל לחצו כאן >>>> מחירון איטום 2023

המחיר של איטום גגות נקבע בהתאם לחומר בו משתמש בעל המקצוע, ובהתאם למורכבות העבודה:

  1. איטום בזפת המחיר ינוע בין 30 עד 60 ש"ח למ"ר, לא כולל הכנת הגג.
  2. איטום בחומר אקרילי המחיר ינוע בין 45 ש"ח ועד 90 ש"ח.
  3. איטום בחומרים פוליאוריטנים המחיר ינוע בין 100 ש"ח ועד 180 ש"ח.
  4. איטום ביריעות ביטומניות המחיר ינוע בין 110 ש"ח ועד 150 ש"ח.