המדריך לשיפוץ הדירה


שיפוצים – המדריך לשיפוץ הדירה

כיום בישראל מקובל מאוד לשפץ את הבית – במעבר דירה, בעזיבת דירה, כסמל למזל טוב או סתם בשביל הכיף. אם החלטתם אכן לשפץ את הדירה שלכם, עליכם לדעת שזה עסק לא פשוט. שיפוץ הדירה כולל תיאום עם קבלנים, תיאום עם אנשי מקצוע, הזמנת חומרים, לעיתים פינוי הדירה בזמן השיפוץ, מחיר שלעיתים יקר במקצת והמון כאב ראש. אבל אל תתייאשו! הכנו לכם את המדריך המלא לשיפוץ הדירה – מה צריך לעשות, איך צריך להתנהל ואיך עושים סדר בכל השיפוצים.

מילת המפתח לשיפוץ הדירה בצורה טובה ונכונה היא סדר. שיפוץ הדירה הוא עניין מורכב, ולכן כדי שהתהליך יעבור בצורה חלקה ובנעימים, יש לבצע את הכל באופן מסודר שיקל על העניינים. כדי שיהיה סדר, תחילה צריך לתכנן את הכל מראש.

מה בדיוק אתם רוצים לשפץ בדירה?

כדי שלא תסתבכו לשווא, צריך לתכנן מראש מה בדיוק אתם רוצים לשפץ בדירה. יש מגוון רחב של שיפוצים שאפשר לבצע בדירה – שיפוץ באמבטיה, שיפוץ בסלון, שיפוץ במטבח, שיפוץ כיורים, שיפוץ אריחים, ועוד רבים. אחרי שמחליטים את מה לשפץ בבית, צריך גם להחליט איך הוא יראה לאחר השיפוץ. לדוגמא, אם אתם מחליטים לעשות שיפוץ אריחים ולהחליף את כל הרצפות בבית, אתם צריכים גם לבחור מראש איזה ריצוף יהיה לאחר השיפוץ.

תכנון מראש של שיפוץ הדירה, החל מהפרטים הגדולים כגון החלטה על שיפוץ סלון או עבודות גבס או חשמל, עד לפרטים הקטנים כגון החלפת ידיות לדלתות, מחייב סדר של הדברים. רשמו לכם מראש את התכנון לשיפוץ ומה בדיוק אתם רוצים, וזה יעזור לכם בשיפוץ נכון של הדירה, בתכנון התקציב שלכם ובתכנון מול קבלן השיפוצים.

מהו התקציב שלכם?

כשמשפצים את הדירה, חשוב מאוד לקבוע מראש תקציב מסוים לשיפוץ. שיפוץ הוא עסק לא זול, ואחת הבעיות הידועות בתחום היא חריגה מהתקציב. מתי שמתחילים את השיפוץ קל ללכת לאיבוד בים האפשרויות, ופתאום תגלו שהוצאתם הרבה מעבר למה שתכננתם. לכן, כדאי להגדיר מראש תקציב לשיפוץ שאותו לא תעברו, כך שלא תוציאו יותר כסף ממה שתכננתם.

בשלב הראשון צריך לחשוב על הכל – משבירת הקירות והחלפת הריצוף ועד רשתות לחלונות. השלב הבא כולל חישוב מחיר השיפוץ – אפשר לבצע הערכה גסה, אפשר להתייעץ עם מומחה בתחום ואפשר לבדוק באינטרנט. כך תקבלו אינדיקציה ראשונית בנו למחיר של השיפוץ ותוכלו לקבוע תקציב ראשוני עבור השיפוץ.

את התקציב הסופי תקבעו רק אחרי שדיברתם וסגרתם עם קבלן שיפוצים, כך לא יהיו הפתעות. לפני שסוגרים עם קבלן שיפוצים עליכם לברר בשוק הקבלנים איזה יותר זול, איזה יותר מקצועי, ועוד, וכך בעזרת השוואה תוכלו לבחור את הקבלן הטוב ביותר עבורכם.

בחירת קבלן השיפוצים

בחירת קבלן השיפוצים היא עסק לא פשוט – ישנם המון קבלנים ברחבי השוק, וקשה בחור את האחד הטוב ביותר. מעבר ליחס שהוא מעניק לכם, שהרי כימיה טובה עם הקבלן זה חשוב, מומלץ לבדוק את הדברים הבאים.

האם הוא מומחה? ישנם סוגים רבים של שיפוצים ובהתאם גם סוגים רבים של קבלנים, כל אחד מתמחה בנושא אחר. אתם רוצים לקחת עבורכם את הקבלן שמתמחה בשיפוץ שאתם רוצם לעשות! לכן בדקו לפני אם הקבלן שבחרתם אכן מתמחה בסוג השיפוץ שברצונכם לעשות.

האם המחיר משתלם? שוק הקבלנים הוא רחב וגדול, וכל אחד קובע את המחיר לעצמו וכך נוצר פער בין המחירים של הקבלנים השונים. אתם רוצים לקחת את הקבלן הכי טוב בהכי פחות כסף, לכן בדקו לפני בעזרת השוואה האם המחיר שאתם משלמים לקבלן הוא אכן הוגן.