שיפוץ חדר אמבטיה


שיפוצים – שיפוץ חדר אמבטיה

חדר האמבטיה נמצא בשימוש רב בכל בית – מקלחות, שירותים וכיור הם רק חלק ממה שהוא מציע. שיפוץ חדר האמבטיה הוא אחד השיפוצים הפופולאריים, ועם כמה שהוא נראה קטן ופשוט לשיפוץ, ההפך הוא הנכון. חדר האמבטיה כולל בתוכו המון אביזרים קטנים ושיפוצו כולל גם עבודה עם הצנרת, ריצוף, ולעיתים גם עם צינורות המים המרכזיים. לכן חשוב מאוד לעשות את הדברים כמו שצריך בשיפוץ חדר האמבטיה.

השלבים השונים

לרוב, משך הזמן שנדרש כדי לשפץ את חדר האמבטיה הוא בין שלושה לעשרה ימים. כמובן שאורך השיפוץ גם תלוי בהיקפו ובמה שאתם בוחרים לשפץ. לפני שמתחילים את השיפוץ, חשוב לתכנן מראש איך הוא יראה ומה בדיוק יהיה בו. שיפוץ האמבטיה מורכב ממספר שלבים המובאים לפניכם, וחשוב לוודא שהם נעשים לפי הסדר.

  1. עבודות צנרת ואינסטלציה.
  2. התקנת האמבטיה או המקלחון.
  3. איטום הרצפה והנחת ריצוף.
  4. חיפוי הקירות.
  5. התקנת אסלה, כיור וברזים.
  6. צביעת הקירות.

עבודות האינסטלציה בשיפוץ האמבטיה

בשיפוץ חדר האמבטיה, השלב של עבודות האינסטלציה הוא השלב החשוב ביותר. טיפול לא מקצועי באינסטלציה ובצנרת יגרור בעיות חמורות בהמשך, בעוד שטיפול נכון ומקצועי יכול לתחזק צנרת למשך עשרים שנה ואף יותר. בכל חדר אמבטיה יש אינסטלציה ותשתית צנרת, ואם אתם כבר משפצים ומרימים את הריצוף מומלץ גם להחליף את התשתיות.

החלפת התשתיות נועדה כדי למנוע פיצוצים ודליפות בעתיד, ובנוסף הסרת החלודה. התשתית כוללת צינור מים קרים, צינור מים חמים ותשתית ביוב. קיימים כמה סוגים של צנרות, ומומלץ להתייעץ עם מומחה בתחום כדי להחליט איזו צנרת להתקין. חשוב לוודא שעל הצנרת שמתקינים יש חותמת של תו תקן, כי צנרת שלא עומדת בתנאים הנדרשים לא תהיה עמידה לחום או ללחץ ועלולה להתפוצץ.

חשוב גם לעשות בדיקה של הצנרת לאחר ההתקנה של התשתית החדשה ולפני הריצוף מחדש, כדי לוודא שאכן הצנרת עומדת בהולכת המים ולא נוצרות בעיות.

חיפוי הקירות וריצוף

חלק עיקרי בשיפוץ האמבטיה הוא החלפת האריחים – חיפוי הקירות וריצוף.

בשלב זה, חשוב מאוד להקפיד על אסתטיות בעבודה – מרווחים שווים ונקיים בין האריחים, יישור קווים בקרמיקה, במידה ויש עיטור על האריחים יש וודא שהוא מונח בכיוון הנכון, וכדומה. צריך לוודא בנוסף שהקיר יהיה ישר בשעה שמדביקים עליו את האריחים. לפני שמדביקים את האריחים צריך לבצע עבודת טיח יסודית.

אחרי התקנת האריחים פעמים רבות צובעים את הקירות למראה יפה ומזמין של חדר האמבטיה. הצבע המומלץ ביותר לצביעת חדרי אמבטיה הוא אקרינול – צבע נוגד פטריות ועובש. חדר האמבטיה מטבעו צובר לחות ורטיבות ולכן כדאי לצבוע את הקירות בצבע נגד עובש. רצוי לצבוע שלוש שכבות של צבע כדי למנוע קילוף של הצבע, אבל ניתן לצבוע גם שתי שכבות בעת הצורך.

אביזרים שונים בחדר האמבטיה

בכל חדר אמבטיה נמצאים גם כלים ואביזרים מתאימים מלבד קירות ורצפה – אסלה, ברזים, כיורים, ועוד, וקונים אותם בחנויות למוצרי אמבטיה.

המוצים הבסיסים כגון אסלה וכיור מיוצרים מחומרים זולים ופשוטים, ולכן גם מחירם זול יחסית בהתאם. מחירה של אסלה הוא יקר יותר ועומד על בין 450 ₪ לבין 1,200 ₪ לברז מעוצב יוקרתי. כמובן שכמו בכל דבר, גם כאן מחיר המוצר תלוי באיכותו – מוצר איכותי ומעוצב יותר יהיה גם יקר יותר. מומלץ להשקיע בחדר האמבטיה ולקנות מוצרים איכותיים גם במחיר של הוספת תשלום. ברזים באיכות ירודה ייצור נזילות וטפטופים, תשתית צנרת לא טובה עלולה לגרום לדליות ופיצוצים, ועוד – לכן כדאי להשקיע ולקנות מוצרים איכותיים.